Statystyki

  • Wszystkich wizyt: 651
  • Dzisiaj wizyt: 2
  • Wszystkich komentarzy: 1

Po długiej przerwie

Ta galeria zawiera 16 zdjęć.

Witajcie, po bardzo długiej przerwie ;)
Od niedawna zacząłem wakacje, sesja zdana, więc czas rozpocząć dalsze zwiedzanie leśnych zakątków. Wczoraj wybrałem się na przejażdżkę do Krywałdu. Krywałd był niewielką osadą ( w 1855r były tam 4 domy mieszkalne i 5 gospodarczych). Osadę  zamieszkiwało jedynie 17 osób. Mieszkańcy mieli za zadnie pozyskiwanie stali.
Obecnie znajduje się tam jedynie krzyż, starych fundamentów, czy pozostałości nie znalazłem, ale gdzieś powinny jeszcze być.
W tamtym roku pisałem już o Krywałdzie, jednak wtedy nie znalazłem krzyża.

Krywałd

Krywałd 2

 

Krywałd znajduje się niedaleko wsi Brusiek, skąd wstawiałem już zdjęcia małego drewnianego Kościółka.
Musiałem też zrobić zdjęcia wodotrysku ;

wodotrysk (1)

 

Tutaj widać jak bardzo bogata w żelazo jest woda z wodotrysku.

wodotrysk (2)

wodotrysk (3)

 

Fiołek polny

DSCN1914

Karłątki

 

DSCN1904

No i ważki

Łunica czerwona

DSCN1930

 

Świtezianka

 

Bez tytułu

Zagnica

DSCN1947

Wylinka ważki

 

DSCN1938

 

Pająk topik

DSCN1941

 DSCN1932

No i na koniec młoda sójka, prawdopodobnie wypadła z gniazda

 DSCN1963

Rezerwat Segiet

Ta galeria zawiera 8 zdjęć.

Dziś szybka wyprawa do Segietu.

DSCN0561

DSCN0574

DSCN0575

DSCN0581

DSCN0583

DSCN0587

DSCN0588

Krótka droga

Ta galeria zawiera 3 zdjęć.

Dziś wypad na lasy lublinieckie i spotkanie z jaszczurką ;) Przy okazji zaliczyłem „panę”

DSCN0550

DSCN0556

Jeleniak Mikuliny

Ta galeria zawiera 12 zdjęć.

21 lipiec, wyprawa do rezerwatu Jeleniak Mikuliny. Głównym celem było zaobserwowanie rosiczek, które występują na tamtejszym torfowisku, co mi się udało.

DSCN0477

 

W rezerwacie można zaobserwować grzybienie, ciekawi mnie pochodzenie tego różowego:

 

DSCN0487

DSCN0488

No i rosiczki

DSCN0495

DSCN0502

DSCN0508

Niedaleko znajduje się fajny staw/jezioro

 

DSCN0511

A nad nim budka „Randez vous”:D . W środku jest ławeczka z kocykiem :D

DSCN0517

DSCN0518

DSCN0524

 

A to już Mała Panew

 

DSCN0525

 

W sumie przejechałem około 45km. Wyprawa udana, choć na torfowisku dokuczały „końskie muchy” …

Zaległości- Krywałd

Ta galeria zawiera 5 zdjęć.

Witam, dawno nic nie pisałem. Jakiś czas temu odwiedziłem Krywałd, przejeżdżając przez Brusiek i Mikołeskę.

Kościół, którego zdjęcia widzicie znajduje się w Bruśku, z kolei wodotrysk jest w Krywaładzie. Bardzo fajna rzecz. Nieopodal przepływa Mała Panew.

Łącznie zrobiłem około 40km na rowerze :)

DSCN0393

DSCN0399

DSCN0400

DSCN0401

Brynek

Ta galeria zawiera 5 zdjęć.

Dziś szybka wizyta w Brynku ;)

Ogród Botaniczny

DSCN0200

DSCN0203

 

DSCN0218

 

Rzeka Stoła

DSCN0237

DSCN0241

Stare zdjęcia

Ta galeria zawiera 8 zdjęć.

Pogody ładnej ostatnio nie ma, więc czas wrzucić starsze fotki z dawnych wypraw :D

Ciekawostka: nie wiem czy wiecie, ale przez rezerwat Segiet, przebiega szlak św. Jakuba :)

Poniżej zobaczycie ciekawsze gatunki roślin, jakie można spotkać w Segiecie, Hałdę Popłuczkową i inne.

2d8c20d6a76d93b7med

11fcee46d435f4cfmed

33e257ed120a832dmed

3571ca486accbc39med

b6aa9268fd39373e
d45058496fcdb766med

ec287ede83b72018med

fba6e892f484765fmed

Segiet

Ta galeria zawiera 4 zdjęć.

W ten upalny dzień postanowiłem wybrać się w okolice Segietu, nie byłem jednak w samym rezerwacie, ale w okolicach. Parę skromnych fotek:

 

Głęboki Dół

Ta galeria zawiera 8 zdjęć.

Piękna pogoda, więc znalazłem dziś trochę czasu na krótką wyprawę nad Głęboki Dół, znajdujący się w Lasach Lublinieckich ;) Głęboki Dół, to zarastający staw leśny. Wystarczy pojeździć po okolicach, by zobaczyć fajne rzeczki.

 

 

Akcent entomologiczny, Kłopotek czarny ;)

Natura i rower! Początki

Ta galeria zawiera 8 zdjęć.

Witam, mam 19 lat i założyłem tego bloga z zamiarem pokazania Wam, jakie piękne miejsca ukrywa Śląsk. Od pewnego czasu wybieram się na rowerze w poszukiwaniu ciekawych miejsc, szczególnie jeżdżę po lasach. Nie mam specjalnego sprzętu do fotografowania, więc zdjęcia są amatorskie. Interesuję się entomologią, dlatego często będę pokazywał zdjęcia owadów. Śląsk to nie tylko fabryki i kopalnie! :)

Na początek zdjęcia z dzisiejszej wyprawy, lasy lublinieckie.